Chcesz zacząć korzystać z dobrodziejstwa jakim jest remarketing na Facebooku, chcesz dotrzeć do konkretnych osób, które widziały Twoją stronę, ale nie dokonały zakupu, zatrzymały się na dodaniu produktów do koszyka itd.?
Musisz zacząć od utworzenia i dodania Piksela Facebooka do swojej strony.
Powiedzmy, że temat utworzenia Menadżera Firmy na Facebooku oraz konfigurację konta reklamowego mamy za sobą.
Utwórz piksel Facebooka
Wybierz Menadżer Firmy, Wszystkie narzędzia i na końcu Piksele w zakładce „Badania i raporty„.
Następnie wybierz po prawej stronie „Dodaj źródło danych” i kliknij w Piksel Facebooka.
Wpisz nazwę dla swojego piksela, możesz podać Adres URL witryny internetowej, ale nie jest to obowiązkowe.
Piksel utworzony, czas go skonfigurować
Oczywiście wybieramy „Manually Install Pixel Code Yourself” i sami zajmiemy się instalacją kodu śledzącego na naszej stronie.
Podążając za instrukcją Facebookową: otwórz pliki swojego projektu, odnajdź sekcję <head></head>.
Jeśli Twoja strona oparta jest o WordPressa, to poszukaj w motywie/motywie potomnym pliku header.php – jak to zrobić? Zapraszam na drugiego bloga gdzie opisałem 2 sposoby jak dodać piksel Facebooka do strony na WordPressie.
Następnie, tuż przed zamknięciem </head> wklej wygenerowany kod piksela. Zapisz zmiany i wrzuć plik na serwer.
Po kilku minutach od wgrania pliku z kodem śledzącym Piksel Facebooka zacznie działać i odbierać pierwsze zdarzenia.
Jak sprawdzić czy piksel działa?
Jest na to kilka sposobów. Osobiście na moich urządzeniach korzystam z rozszerzenia do Chrome o nazwie „Facebook Pixel Helper„, które bada stronę pod kątem zainstalowanych pikseli.
Jak widać piksel został zainstalowany poprawnie i zaczyna już zbierać pierwsze informacje.
Wtyczka do Chrome „Facebook Pixel Helper” może też przydać się gdy będziesz przeglądać jakiś sklep internetowy i za pomocą jednego kliknięcia w ikonę na pasku przeglądarki zobaczysz jakie dane zbiera o Tobie administracja sklepu.
Drugi sposób jest dosyć „trywialny”. Wejdź na stronę, do której podpiąłeś piksel, poklikaj, przejdź po kilku podstronach, dodaj coś do koszyka i potem po kilku minutach przejdź do Menadżera Firmy na facebooku, wybierz Wszystkie narzędzia > Piksele, powinieneś już zobaczyć pierwsze „wyłapane” zdarzenia na stronie:
I jak?
Udało Ci się skonfigurować i dodać Piksel Facebooka do swojej strony?