mrcng.pl
mrcng.pl to wypadkowa moich projektów. Projektowanie stron, prowadzenie firmy, branża kreatywna.

„O której skoki narciarskie dzisiaj?” – czyli jak (nie)robić SEO

Z jednej strony Google wszędzie informuje, edukuje czego nie robić (Black Hat SEO) by domena nie złapała filtra lub bana, a z drugiej strony szukasz czegoś w Google i na pierwszej stronie dostajesz tonę spamu.

W sobotę i w niedzielę odbywają się konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich. Chciałem sprawdzić o której zaczną skakać, wpisałem w Google „O której skoki narciarskie dzisiaj”, myślałem, że pojawi się coś na zasadzie poniższego zrzutu ekranu, czyli wpisuje pytanie, otrzymuje odpowiedź.

Ale, w przypadku pytania „O której skoki narciarskie dzisiaj” otrzymujemy normalną listę wyników:

Jak to bywa, od ruchowo otworzyłem pierwszy wynik i dramat… zanim dokopałem się do godziny konkursu to myślałem, że mnie coś trafi… eska.pl serwuje okienka do zamknięcia o cookies, o rodo, potem jakaś reklama, potem trzeba trochę scrollować, wszędzie:

  • Skoki narciarskie 2018/19 – ENGELBERG 15-16 grudnia,
  • skoki narciarskie 15-16.12.2018? O której godzinie konkurs?
  • Skoki narciarskie 2018/19 – program Engelberg 15 grudnia
  • Skoki narciarskie 15 grudnia
  • O której godzinie skoki 15.12.2018
  • Skoki narciarskie 16.12.2018 – Engelberg [PROGRAM]
  • itd. itd.

I na samym końcu wpisu w końcu jest podana godzina konkursu.

zrzut ekranu: eska.pl

Ludzie trudzą się, żeby skrzętnie dodać 2-3 frazy na podstronie, żeby treść była unikatowa i nienachalna, a tutaj co? Zonk. 

To samo jest pod frazą „niedziela handlowa” – tam jest dopiero „meksyk”, zresztą zobaczcie sami jak wygląda podstrona w jednym z serwisów grupy Polska Press – Dzienik Zachodni.

Ciekaw jestem kiedy to pęknie, bo to, że Google to ukróci jest raczej pewne – kwestia czasu… i potem będzie płacz i zgrzytanie zębów…